poniedziałek, 9 czerwca 2014

But you didin't

Pamiętasz ten dzień, kiedy pożyczyłam twój nowy
(markowy) samochód i rozbiłam go?
Myślałam, że mnie zabijesz
Ale [ty] nie [zrobiłeś tego]
Pamiętasz ten dzień, kiedy zwymiotowałam truskawkowy
placek na twój (cały) nowy dywan?

Myślałam, że mnie znienawidzisz
Ale [ty] nie [zrobiłeś tego]
Pamiętasz ten dzień, kiedy wyciągnęłam cię na plażę
i naprawdę padało, tak jak mówiłeś, że będzie?
Myślałam, że powiesz: "A nie mówiłem?"
Ale [ty] nie [zrobiłeś tego]
Pamiętasz ten dzień, kiedy flirtowałam
ze wszystkimi chłopakami, żebyś był zazdrosny
a ty rzeczywiście byłeś?
Myślałam, że mnie zostawisz

Ale [ty] nie [zrobiłeś tego]
Pamiętasz ten dzień, kiedy zapomniałam ci powiedzieć,
że obowiązuje strój wieczorowy,
a ty skończyłeś ubrany w jeansy?
Myślałam, że mnie porzucisz

Ale [ty] nie [zrobiłeś tego]

Tak, wielu rzeczy nie zrobiłeś
Ale znosiłeś mnie
Kochałeś mnie
Ochraniałeś mnie
Było wiele, wiele rzeczy, które chciałam z Tobą zrobić
Kiedy powrócisz z Wietnamu
Ale [ty] nie [zrobiłeś tego]
Autorką poematu jest zwykła amerykańska kobieta,
której mąż został powołany do wojska i wysłany
na wojnę w Wietnamie, gdy ich córka miała cztery
lata i od tej pory miały tylko siebie.
Później niestety jej mąż zmarł na polu bitwy i kobieta
pozostała wdową, aż umarła ze starości.
Kiedy córka porządkowała rzeczy po zmarłej, odkryła
napisany przez matkę do ojca wiersz zatytułowany:
"But You Didn't"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz