sobota, 31 maja 2014

EXO - Overdose

EXO K
Od lewej: ChanYeol, D.O, BaekHyun, Kai, SeHun, SuHo

EXO M
Od lewej: Chen, Kris, XiuMin, Lay, Tao, LuHan
Indywidualne zdjęcia promocyjne:

                                     Kai                             LuHan                              SeHun                               Tao

                                   D.O                                 Lay                            ChanYeol                            Kris

                                 SuHo                               XiuMin                           BaekHyun                         Chen
Wyszły także tasery, osobne dla K i M:
Polubiłam już na tyle EXO, żeby mieć do nich mało krytyczny stosunek, ale faktem jest, że piosenka zapowiadała się całkiem nieźle. Niestety, chociaż wypuszczenie pełnego teledysku zapowiedziano na połowę kwietnia, nawet odbyło się showcase, gdzie zaprezentowano mv (które i tak w kiepskiej, bo kiepskiej kopii, ale wyciekło wcześniej), ostatecznie z powodu tragedii promu Sewol teledysk został wydany dopiero na początku maja. Z tego powodu możliwe, że EXO pobiło rekord wyświetleń teasera! Na dzień dzisiejszy łącznie ma tych wyświetleń 8 510 138 (K: 5 725 760 i M: 2 784 378), a sądzę, że po wydaniu pełnego MV mało kto już ogląda teasery... Liczby te robią wrażenie, zwłaszcza gdy się wie, że innym kpopowym gwiazdom ciężko przekroczyć 1 mln wyświetleń szczególnie w krótkim czasie!
Niestety, przy okazji tej zwłoki EXOtics, zwłaszcza te zagraniczne pokazały się ze złej strony... Każdy, kto interesuje się kpopem i choć trochę samą Koreą, wiedział o tragedii promu. Zresztą, poniekąd nie trzeba było interesować się Koreą, żeby o tym wiedzieć, skoro nawet media o tym informowały... To nic, że w Korei ogłoszono żałobę narodową! SM powinno wydać pełne MV i koniec! Nie potrafię tego zrozumieć. Może jestem nieżyciowa albo za stara... Fakt, rodzinom pogrążonym w żałobie to nie pomogło, ale też i nie o to chodziło, tylko o okazanie szacunku wobec uczuć. Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć...? Ale już pominę to milczeniem.
Pełne MV:
Piosenka może nie podoba mi się tak jak "Growl", ale i tak ma tą zaletę, że spodobała mi się od razu, a nie dopiero po paru miesiącach... Chociaż z drugiej strony nie czułam przymusu słuchania, oglądania jej X razy pod rząd. Tylko fragment 3:23-3:36, gdzie śpiewa SeHun/XiuMin i rapuje Kai/Tao mogłabym słuchać w nieskończoność, bo podoba mi się w tym momencie muzyka.
Sam teledysk jest taki typowo SM-ntowy, czyli pudełko, w którym chłopaki tańczą. No i SM nie było by SM, gdyby w strojach nie byłoby coś nie tak. Do tych białych i czarnych garniturów nic nie mam, a wręcz przeciwnie, bo chłopaki wyglądają bosko... Chociaż Kai i jego rozcięcia pod pachami... Styl sportowy też daje radę, tylko te kapelusze...
Hmmm... Czyżby Kai za gwałtownie tańczył i porwał swój garniak, a nie było czasu go zszyć? A może za mocno się poci?
Hmmm... Chłopaki po kręceniu wybierają się na ryby?
SM dba także, żeby ich zespoły miały ciekawe chorografie i tutaj jest tak samo. Nawet zwyczajowo mam swoje ulubione momenty:
Nie mogło zabraknąć też Tao popisującego się swoją znajomością sztuk walki:
Ku mojemu zdziwieniu, bo fanką jego urody nie jestem, Kai na końcu MV wygląda po prostu bosko... Ten jego delikatny uśmieszek i spojrzenie prosto w kamerę {i wygląda o wiele lepiej niż LuHan, któremu w tej samej scenie zafundowali "genialną" fryzurę}:
Tłumaczenie tekstu (jest to zlepek różnych tłumaczeń):
(Wejdź do środka)
Zrobiłem wszystko, by przyciągnąć Cię do siebie Teraz nie mogę zawrócić
To zdecydowanie niebezpieczne uzależnienie
Jest źle... Nikt nie może jej powstrzymać
(Jej miłość, jej miłość)
Jedyne, czego pragnę, to jej miłości
To moje ostateczne marzenie, upijam się tą ekstazą
Och, ona pragnie mnie
Och, ona ma mnie
Och, ona rani mnie
To cudowne, pragnę jeszcze więcej
Niech ktoś wezwie lekarza, złapie mnie i powie
Miłość jest chorobą, uzależnieniem grożącym przedawkowaniem
Z czasem coraz trudniej ją kontrolować
Powoli zatracam się coraz głębiej...
Och, za dużo Ciebie, twojej miłości, to przedawkowanie
Za dużo Ciebie, twojej miłości, to przedawkowanie
Im bardziej mnie wypełniasz
Tym bardziej ciebie pragnę
Mój oddech przyśpiesza, krztuszę się
Przechodzi mnie dreszcz, wzdycham
(Jej miłość, jej miłość) jest dla mnie trucizną
Przeznaczenie, od którego nie mogę uciec
Moja krew wrze, ma nade mną pełną władzę
Och, ona pragnie mnie
Och, ona ma mnie
Och, ona rani mnie
Nie mogę przestać o niej myśleć
Niech ktoś wezwie lekarza, złapie mnie i powie
Miłość jest chorobą, uzależnieniem grożącym przedawkowaniem
Z czasem coraz trudniej ją kontrolować
Powoli zatracam się coraz bardziej...
Och, za dużo Ciebie, twojej miłości, to przedawkowanie
Za dużo Ciebie, twojej miłości, to przedawkowanie
Wszyscy wokół zauważają, jak bardzo się zmieniłem
Mam wrażenie, że jesteś przytwierdzona do mego serca
Jesteś moim całym światem
Nie mogę przestać, jestem wypełniony tobą
Właśnie teraz, w tej chwili, jesteś w moim sercu
E X O
Czuję twój smak, upijam się tobą
Moje serce drży, z każdym łykiem czuję większy niedosyt
To pragnienie sprawia, że drżę na całym ciele, niech ta chwila twa
Nie mogę przestać, to cudowne, nie mogę się zatrzymać
Hej doktorze, jest ze mną coraz gorzej
Nie potrafię powstrzymać tego nieokiełznanego uczucia
Bez którego jestem martwy w środku
Powód, dla którego żyję to uzależnienie od słodyczy, którą jesteś Ty
(Niech ktoś wezwie lekarza)
Niech ktoś wezwie lekarza, ciągle potrzebuję jej
Nie wytrzymałbym bez niej jednego dnia
Jesteś niebem, którego nie chcę opuszczać
Cudowną pułapką bez wyjścia
Och, za dużo Ciebie, twojej miłości, to przedawkowanie
Za dużo Ciebie, twojej miłości, to przedawkowanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz