środa, 19 lutego 2014

Got7

Nazwa: GOT7
Wytwórnia: JYP Entertainment
Debiut: 15.01.2014
Strona: http://got7.jype.com/#
FB: https://www.facebook.com/GOT7Official
Członkowie:
Mark
Prawdziwe nazwisko: Mark Yi-En Tuan
Data urodzenia: 04.09.1993
Kraj: Tajwan
Wzrost: 175cm
Pozycja: Główny raper, główny tancerz, wokalista

JB
Prawdziwe nazwisko: Im JaeBum
Data urodzenia: 06.01.1994
Kraj: Korea Południowa
Wzrost: 179cm
Pozycja: Lider, wokal prowadzący
Debiut: JJ Project Bounce 22.05.2012
Jackson
Prawdziwe nazwisko: Jackson Wang Ka Yee
Data urodzenia: 28.03.1994
Kraj: Hong Kong
Wzrost: 174cm
Pozycja: Raper, tancerz, wokalista

JR.
Prawdziwe nazwisko: Park JinYoung
Data urodzenia: 22.09.1994
Kraj: Korea Południowa
Wzrost: 178cm
Pozycja: Wokal prowadzący
Debiut: JJ Project Bounce 22.05.2012
YoungJae
Prawdziwe nazwisko: Choi YoungJae
Data urodzenia: 17.09.1996
Kraj: Korea Południowa
Wzrost: 175cm
Pozycja: Główny wokalista
BamBam
Prawdziwe nazwisko: Kunpimook Bhuwakul
Data urodzenia: 02.05.1997
Kraj: Tajlandia
Wzrost: 175cm
Pozycja: Główny raper, prowadzący tancerz, wokalista
YuGyeom
Prawdziwe nazwisko: Kim YuGyeom
Data urodzenia: 17.11.1997
Kraj: Korea Południowa
Wzrost: 180cm
Pozycja: Raper, tancerz, wokalista, maknae
(Jednym słowem, same młodziaki [zwłaszcza dla mnie] - najstarszy ma "aż" 21 lat, a najmłodszy 17 rocznikowo.)
Są pierwszym hiphopowym zespołem z tej wytwórni i mają być tzw. „performance team” i specjalizować się w „martial arts tricking”, czyli sztukach walki połączonych z akrobatyką.
Zaciekawili mnie tym "martial arts tricking", więc obejrzałam ich debiutanckie MV:

Po sporych oczekiwaniach niestety się rozczarowałam. Girls Girls Girls moim zdaniem należy do przeciętnych piosenek, bo nie drażni ucha, ale niestety też nie podoba mi się nawet na tyle, żeby jakiś cichy głosik mi szeptał: "A włącz jeszcze raz, może ci się jednak spodoba, nawet jeśli teraz jesteś rozczarowana..." A było sporo takich utworów, które zaczynałam lubić np. po 10-tym przesłuchaniu lub obejrzeniu.... No właśnie oglądanie... Zdarzały mi się piosenki, które polubiłam tylko dlatego, że po raz 15-sty oglądałam choreografię... A tutaj po szumnych zapowiedziach miałam spore oczekiwania. I co? I nico... Do mniej więcej połowy sobie tańczą, jednak nic robiącego wrażenie, aż w końcu jeden z nich robi gwiazdę z czymś połączoną, więc robi się ciekawie i .... Odwalają "taniec skorpiona". Tak, ten taniec, z którego słynie Infinite i który rozsławili (bo nie wymyślili):
"Oryginał" w wykonaniu Infinite w BTD
I tu moje zainteresowanie spada do zera. Trzy lata temu ten taniec robił wrażenie, ale do dzisiaj zdążył mi się opatrzeć, a nawet na gifach w zwolnionym tempie udało mi się zauważyć, że choć do łatwych nie należy, to jednak jest prostszy do zrobienia, niż wygląda, zwłaszcza dla wysportowanego chłopaka. Były oczywiście inne ciekawe akrobacje, jednak zapowiedzi rozbudziły zbyt duże nadzieje i nie wyszło to w moim przypadku na dobre. Uważam, że już o wiele lepszy był debiut JJ Project z Bounce. Jednak chłopaków nie skreślam, bo to dopiero początek ich kariery.
Tłumaczenie (dzięki http://szczyptaorientu.wordpress.com/)
Dziewczyny, dziewczyny, dziewczyny
Nawet się nie staram, więc nie wiem dlaczego one takie są
Kiedy tylko mnie widzą, witają się zaskoczone i zdziwione
Z powodu mojego wyglądu, mojego stylu, mojego swaggu

Nic nie robię, ale one mnie po prostu lubią
Kiedy na nie patrzę, lekko się do nich zbliżam i
Po prostu mówię “Hej, dziewczyno! Jak się masz?”

#Dziewczyny dziewczyny dziewczyny, one mnie kochają
Dlaczego moje ciało jest takie?
Dziewczyny dziewczyny dziewczyny, one mnie kochają
Odkąd byłem młody, nieustannie, wiecznie

##Tylko samo moje pojawienie, och och jej
Samo spojrzenie w ich oczy, och och jej
Tylko oddychając, och och jej
Dziewczyny dziewczyny dziewczyny, one mnie kochają

###Tylko lekko się uśmiechając, och och jej
Tylko lekko potrząsając moim ciałem, och och jej
Nawet jeśli nic nie robię
Dziewczyny dziewczyny dziewczyny, one mnie kochają

Wciąż nie wiem, czy to dobre czy nie
Codziennie jest tak wiele pokus
Ta dziewczyna, tamta dziewczyna, cały dzień

Próbuję być dobrym facetem i wybrać jedną dziewczynę
Ale one mnie po prostu nie puszczają
Co powinienem zrobić?

#
##
###

Yo, mówisz mi, żebym nie przesadzał? Chciałbym przesadzać
Nie myśl, że to po prostu słowa piosenki, ale uwierz dokładnie w to, co mówię
Nie przekręcaj moich słów, ale posłuchaj uważnie tego, co mówię
Nie wiem, czy zrozumiesz, ale jakbym połknął magnes
Moje ciało po prostu przyciąga wszystkie dziewczyny naokoło mnie, co mam zrobić
Nie wiem ile razy dzisiaj wieczorem to już się stało
Co robię z tą cholerną popularnością, która nie ochłonie?

Yeah, czy są starsze, czy młodsze, czy są dongseng’iem, czy nuną[*]
Zatrzymują mnie, mówiąc, że mnie lubią, prosząc, żeby razem imprezować
Czy dziewczyny mnie znają, czy nie, pytają się co u mnie, pytają czy mogą ze mną przez chwilę porozmawiać
Chciałbym mieć bliźniaka, może powinienem się zreplikować jak w Matrixie
Mam jedno ciało, ale wciąż pojawiają się nowe żądania, każda pani pragnie mieć kawałek mnie

##
###

(No cóż, mała obsuwa wyszła z tym postem, bo chłopaki zadebiutowali ponad miesiąc temu, ale miałam parę problemów ze zdjęciami - w końcu się dopiero uczę funkcji - i tak niestety wyszło.)
__________________________
* Dongseng - zwrot grzecznościowy używany do młodszego rodzeństwa, przyjaciół; nuna/noona - zwrot grzecznościowy używany przez chłopaka do starszej od siebie dziewczyny

2 komentarze:

  1. Takimi komentarzami mogłaś urazić wiele ich fanów.. Którzy do tej pory ich słuchają... Zrób recenzję z 2016 roku i wtedy uznasz że naprawde są super..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale czym mogłam urazić wielu ich fanów? Napisaniem, że ani piosenka, ani chorografia mi się nie podoba? Chyba mam prawo do własnego zdania?

      Usuń